Slovník-detail

Board

V Jira je „board“ nástroj, ktorý umožňuje vizualizáciu a správu práce v rámci projektu.

V Jira je „board“ nástroj, ktorý umožňuje vizualizáciu a správu práce v rámci projektu.

Boardy v Jira môžu mať rôzne typy a slúžia na rôzne účely, ako je správa úloh, sledovanie pokroku, plánovanie a riadenie projektov. Dva hlavné typy boardov v Jira sú Scrum boardy a Kanban boardy, pričom každý má svoje špecifické využitie:

  1. Scrum board: Scrum board je nástroj určený pre tímy pracujúce v rámci Scrum metodológie. Na Scrum boarde sú zobrazené úlohy zo Scrum backlogu, rozdelené do stĺpcov, ktoré predstavujú jednotlivé fázy vývojového procesu, ako sú „To Do„, „In Progress“ a „Done„. Scrum board pomáha tímu sledovať a spravovať postup práce v rámci iterácií (sprintov) a plánovať svoju prácu.
  2. Kanban board: Kanban board je nástroj založený na Kanban metodológii, ktorý umožňuje vizualizáciu toku práce a riadenie úloh na základe prípadových obmedzení (WIP – work-in-progress). Na Kanban boarde sú úlohy zobrazované v rôznych stĺpcoch, ktoré reprezentujú rôzne fázy toku práce (napr. „To Do„, „In Progress„, „Review„, „Done„). Kanban boardy umožňujú tímom vizuálne sledovať a optimalizovať tok práce a identifikovať prípadné prekážky alebo problémy vo vývojovom procese.

Boardy v Jira sú flexibilné a prispôsobiteľné, čo umožňuje tímom prispôsobiť ich potrebám a preferenciám. Tímom umožňujú efektívne spravovať prácu, udržiavať vysokú úroveň transparentnosti a spolupráce a zlepšovať svoje vývojové procesy.

 

Jira Scrum Board

 

Ochrana osobných údajov

Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Cookie nám v žiadnom prípade neposkytujú prístup k vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciam o Vás, okrem údajov, ktoré budete chcieť zdieľať s nami. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.