Blog
24. novembra 2020 EEA s.r.o.

Jira Service Desk sa mení na Jira Service Management

Po novom sa tak už nebudeme stretávať s pojmom Jira Service Desk, ale Jira Service Management

Nedávno sme vás informovali o veľkých zmenách v Atlassian svete.

Dnes vám prinášame informácie o ďalšej novinke, ktorú  oznámil Atlassian. Tentokrát sa zmena týka produktu Jira Service Desk.

Jira Service Desk sa mení na Jira Service Management.

Po novom sa tak už nebudeme stretávať s pojmom Jira Service Desk, ale Jira Service Management (JSM).
Nejde len o „kozmetickú“ zmenu, nebude to len zmena mena. Názov sa mení, aby lepšie zodpovedal oblastiam, na ktoré je Jira Service Management cielený. Zmena sa prejaví všade – týka sa Cloud, Server a aj Data Center JSM. V Cloud Jira si bude možné zmenu všimnúť už čoskoro – netreba nič robiť. Server a Data Center budú JSM od verzie 4.14, ktorá bude vydaná ku koncu roka 2020.

Dobrou správou je, že ceny sa nemenia*.

Jira Service Management predstavuje novú generáciu veľmi populárneho produktu Jira Service Desk. Nemožno sa ani čudovať, že prichádza nová generácia. Atlassian totiž investuje nemalý kapitál do rozvoja v oblasti ITSM.

JSM rozširuje možnosti pokrytia sféry IT service manažmentu (ITSM) a umožnuje tak ešte hlbšie vzájomné previazanie tímov z development, operations a business oblastí. Toto previazanie sám Atlassian označuje ako „high-velocity“ spolupráca, čím naznačuje, že s JSM je ľahko možné dosiahnuť rýchlu reakciu na zmeny prichádzajúce z biznis sféry a zároveň zabezpečiť kvalitné a spoľahlivé služby či už koncovým externým zákazníkom alebo interným zamestnancom. Avizované zmeny prinášajú aj vylepšenú projektovú šablónu ITSM – štandardné pokrytie súvisiacich procesov, konkrétne incident manažment a change manažment, bude prepracovanejšie a fakticky zase o krôčik bližšie k dokonalosti.

V blízkej dobe môžeme očakávať začlenenie Opsgenie do všetkých Cloud edícií JSM. Opsgenie je moderná platforma pre manažment incidentov. S jej pomocou žiadny kritický incident nezostane nepovšimnutý a zabezpečí, aby správni ľudia svojimi akciami vyriešili incident v čo možno najkratšom čase.

Pre JSM Server a Data Center nie je Opsgenie štandardne začlenený (nakoľko sa jedná o Cloud produkt), bude však dostupný pre prípadný separátny nákup a integráciu.
Rovnako v blízkej dobe bude dostupná nová edícia Enterprise pre Cloud JSM. Pridá sa tak k súčasným Free, Standard a Premium edíciám.

Začlenenie Insight – Asset Management a Insight Discovery do JSM prebehne neskôr. JSM tak štandardne umožní pokryť potreby manažovania assetov či potreby vychádzajúce z manažmentu konfigurácii (Configuration Management). Tento krok nie je prekvapením, keďže Mindville, vendor Insight appiek, bol dávnejšie akvirovaný spoločnosťou Atlassian.
Očakáva sa aj ďalšie prehlbovanie integrácie JSM so Slack – prostredníctvom produktu Halp. Halp, napríklad, umožňuje vytvárať tikety priamo z konverzácií, či pretavovať odpovede do komentárov v Jira tiketoch.

Ako Atlassian Partner sa veľmi tešíme z predstavených zmien.

Pre vaše prípadné otázky sme tu pre vás. Radi vám pomôžeme na ceste za úspechom vo vašej sfére.

Ďaľšie užitočné informácie: https://www.atlassian.com/software/jira/service-management/launch#general

* Niektorí zákazníci, ktorí sú na Standard a Premium plánoch Cloud JSM, budú ovplyvnení jemným zvýšením cien. V tomto prípade budú kontaktovaní spoločnosťou Atlassian.

Podobné projekty