Zásadne sme prerobili aplikáciu pre Union. Výsledkom bolo jej zrýchlenie, zníženie chybovosti, push notifikácie, nárast hodnotení z 2,9* na 4,5 a mnoho ďalšieho.
Náš tím v dcérskej spoločnosti BOOTIQ z Čiech pracuje na mobilnej aplikácii už dlhšiu dobu. Aplikáciu sme prevzali po predchádzajúcom dodávateľovi a zásadne sme ju prerobili. Pridali sme do nej mnohé funkcie a mysleli aj na prichádzajúce e-recepty, aby bol kontakt s poisťovňou moderný a nemusela o rok vymýšľať nové riešenie.
Najskôr sme mali do aplikácie zapracovať Covid pass, lenže keď sme si k nej sadli a pozreli sa na ňu z biznisového aj technického hľadiska, väčší zmysel dávalo pristúpiť k nej komplexne. Po úvodnej technickej analýze sme pripravili dizajn a potom ju začali vyvíjať. Po dokončení sme ju testovali u nás aj u klienta a keď bolo všetko v poriadku, poslali sme ju na schválenie do jednotlivých obchodov. Keď nám dali zelenú, spustili sme ju najskôr pre menší počet používateľov a následne sme ju vydali pre všetkých.
Keďže ide o zdravotnú poisťovňu, na ktorú sa vzťahuje množstvo legislatívy a regulácií a ktorá je napojená na mnohé systémy či databázy, možnosti máme obmedzené, pretože údaje o zdravotnom stave sú ešte citlivejšie než peniaze či bankové dáta. Museli sme napríklad dokázať, že sme skutočná zdravotná poisťovňa, ktorá má povolenie od Ministerstva zdravotníctva na prácu s týmto nástrojom, a že to nie je žiadny podvod.
Aplikáciu vyvíjame priebežne po jednotlivých balíkoch funkcií a prinášame dve nové veľké funkcionality ročne.
Projekt sme rozdelili na tri časti. Prvá bola samotná mobilná aplikácia a zvyšné dve boli backendové GraphQL a OAuth. Slúžia na autentizáciu a pridelenie tokenu a zabezpečujú, aby bola aplikácia funkčnejšia a kompatibilnejšia s inými systémami.
Keďže po predchádzajúcom dodávateľovi bola spokojnosť s aplikáciou pomerne nízka, museli sme ju podrobiť dôkladnej expertíze a určiť jej základné nedostatky aj možné príležitosti.
Výsledkom bol nárast hodnotení v obchodoch z 2,9* na 4,5*. Aplikáciu sme zrýchlili, znížili v nej chybovosť, doplnili offline mód, push notifikácie, Covid pass a prepojili ju s Tatra bankou. Zároveň sme ju napojili na Huawei Store, ktorý stratil prístup k službám Google a musel si vytvoriť vlastný obchod. Súvisí s tým aj implementácia Huawei push notifikácií, Huawei máp a ďalších, preto už nepublikujeme mobilné aplikácie len do Google Play a App Store, ale aj do Huawei Store.
Pri implementovaní Covid passu sme sa napojili cez európske zdravotníctvo a slovenské Ministerstvo zdravotníctva na systém platný na celom svete a nechali inú autoritu generovať nám QR kódy použité pri Covid passoch. A to aj v offline režime.
Keď sme zas napájali aplikáciu na Tatra banku, aby sa z nej dali platiť poistky či nedoplatky, museli sme implementovať vlastnú platobnú bránu, čo bolo pri Apple obzvlášť náročné. Dovoľujú používať len platobnú bránu Apple Pay a z každej platby si berú 30 %, no v prípade zdravotných platieb bolo potrebné, aby na účet Tatra banky prišla rovnaká suma, ako klient odoslal.
Museli sme preto dlho vyjednávať s Apple pre pridanie našej platobnej brány, až pri nás nakoniec urobili výnimku a dovolili nám ju.