Denne používame zariadenia, ktoré nás upozorňujú na novinky, pripomienky, udalosti. Keď k tomu pripojíme maily či už firemné alebo súkromné, vznikne nám pekné množstvo informácií, ktoré chceme, alebo potrebujeme sledovať. Určite ste si položili otázku či sú všetky tie upozornenie potrebné a ako ich nejakým spôsobom vyselektovať. V našom blogu vám priblížime ako si nastaviť notifikácie v Jira aby ste nemali pocit, že vás obťažujú, ale aby vám pomohli v každodennom zhone.
Jira ako nástroj má možnosť posielať notifikácie o dôležitých udalostiach a o vaších úlohách. Aby ste nedostávali priveľa notifikácií a nezahlcovala sa vaša mailová schránka je potrebné dôsledne nastaviť jej pravidlá. V najbližších riadkoch si popíšeme používanie notifikácii v Jire.
Najbežnejším spôsobom ako manažovať notifikácie je použitím notifikačnej schémy, ktorá definuje kto dostane notifikáciu po uskutočnení zadefinovaných udalostí.
V notifikačnej schéme sa nachádzajú udalosti ako:
- Úloha vytvorená
- Úloha komentovaná
- Úloha priradená
- Úloha editovaná
- Pridaná príloha
- …
K jednotlivým týmto udalostiam môže administrátor pridávať príjemcov notifikácii. Príjemcovia môžu byť:
- Nahlasovateľ úlohy
- Konkrétna používateľská skupina
- Konkrétny jeden používateľ
- Aktuálne priradený
- Projektová rola
- …
Udalosti, ktoré sú spomenuté vyššie sú vstavané a Administrátor vie vytvoriť aj vlastné udalosti. V pracovnom postupe potom môže tieto udalosti vyvolať.
V notifikačnej schéme sa táto udalosť zobrazí a môže nastaviť príjemcov notifikácií po uskutočnení tejto udalosti (po vykonaní prechodu v pracovnom postupe kde bola táto udalosť vyvolaná).
Túto vlastnosť vieme využiť vtedy ak pri nastavení úlohy do stavu „V schvaľovaní“ notifikovať skupinu schvaľovateľov.
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/Jira-notification-scheme-1.png)
*Ak by vám tieto natívne notifikácie nepostačovali, existujú aj rozšírenia (napr. Jira Workflow Toolbox), ktoré nám umožňujú zasielať notifikáciu v rámci funkcií uverejnenia. V týchto notifikáciach vieme definovať aj text notifikácie.
Sledovatelia
Niekedy sú pre nás dôležité aj úlohy, ktoré nie sú nám priradené. Efektívny spôsob ako nestratiť prehľad čo sa v týchto úlohách deje je pridať sa v tých úlohách ako sledovateľ (watcher). Predvolené sledovatelia dostavajú notifikácie na všetky udalosti spomenuté v notifikačnej schéme.
Stať sa watcherom na úlohe je jednoduché – klikneme na „Začať sledovať túto úlohu“ (Start watching this issue)
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/summary1.png)
Keď už nemáme záujem sledovať danú úlohu klikneme na text „Prestať sledovať túto úlohu“ (Stop watching issue)
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/summary2.png)
Číslo pri texte reprezentuje počet sledovateľov a kliknutím na neho vidíme ich zoznam a vieme pridať alebo odobrať sledovateľov (na pridávanie odoberanie sledovateľov na úlohe treba oprávnenie od administrátora).
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/summary3.png)
Informovanie Jira používateľa o úlohe
V Jira máte možnosť upozorniť aj ďalšieho Jira používateľa o úlohe pomocou zdieľania. Zdieľať môžete úlohy s Jira používateľom alebo stačí uviesť mailovú adresu kam sa má notifikácia poslať.
postup ako zdieľať:
-
otvorte si úlohu ktorú chcem zdieľať
-
kliknite na tlačidlo zdieľať (vpravo hore) alebo použite klávesovú skratku „S“
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/summary4.png)
3. v dialógovom okne vyplňte mená Jira používateľov s ktorými chcete zdieľať, môžete doplniť vlastnú poznámku a kliknutím na tlačidlo „Zdieľať“ odošlete notifikáciu.
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/share-1.png)
V notifikačnom maily je uvedené, kto úlohu zdieľal, poznámka zadaná používateľom ktorý zdieľal a link na zdieľanú úlohu.
Ďalším spôsobom ako dať najavo používateľovi že úloha je pre neho zaujíma je spomenúť ho v komentári. Tento používateľ bude následne notifikovaný. Týmto spôsobom sa vieme priamo v úlohe spýtať napríklad architekta čo si myslí o riešení. Spomenutie sa robí cez znak @ a po ňom začnete písať meno používateľa. Jira pomocou funkcie autocomplete pomáha s výberom správneho používateľa.
![](https://www.eea.sk/wp-content/uploads/2019/04/share-2.png)
Periodická notifikácia na výsledok filtra
Jira nám umožňuje periodicky posielať zoznam úloh, ktoré vyhovujú určitým kritériam. V prvom kroku je potrebné dané úlohy vyfiltrovať, viac o filtrovaní nájdete: <<LINK na BLOG o vyhladavaní>>
Následne si môžeme nastaviť periodickú notifikáciu:
- je potrebná nastaviť príjemcov (skupinová alebo súkromná notifikácia)
- periodicitu notifkácie (napr. raz denne)
![Presinszky, Július > BLOG - JIRA Notifikácie - Ako sa nechať správne notifikovať od Jiry > image2018-7-16_10-20-59.png](https://team.eea.sk/wiki/download/attachments/169380841/image2018-7-16_10-20-59.png?version=1&modificationDate=1556094293554&api=v2)
*Periodická notifikácia odosiela maximálne prvých 200 nájdených úloh.
Príkladom využitia periodickej notifkácie:
- každý pracovný deň ráno zasielať skupine interných zamestnancov mail s úlohami, ktoré majú byť dneska vyriešené (Due Date nastavený na dnes).
- zasielať Incident managerom zoznam incidentov s vysokou prioritou
V prípade otázok ohľadne nastavenia notifikácii z nástroja Jira nás neváhajte kontaktovať radi Vám poradíme s konfiguráciou.
Július Presinszky